Kundtjänst | Fraktkostnad & leveranstid

Fraktkostnad & leveranstid

Leverans & frakt
 
Konsumenten svarar för all information som Konsumenten uppger till Knapes i samband med köp, exempelvis uppgifter om leveransadress. Knapes svarar inte för eventuella problem (såsom utebliven leverans eller återbetalning) som kan uppstå på grund av felaktig eller bristfällig information till Knapes. Konsumenten ska stå för de extrakostnader som kan uppstå i samband med den felaktiga eller bristfälliga informationen.
 
Knapes levererar till kunder bosatta i Sverige och använder följande leveranssätt; med post, till utlämningsställe (Knapes-butik eller Schenker-/DHL-/Posten-ombud) och hemleverans med transportör eller egen bil.
 
För artiklar märkta med ”kan endast hämtas via vår butik” gäller följande: Dessa artiklar levereras bara inom Storgöteborg (se definition nedan) eller hämtas i vår butik i Kungsbacka. Kan och vill du så tar du med dem hem direkt. För leverans av dessa gäller följande:
 
Vi levererar normalt långgods och skrymmande gods inom storgöteborg från vår butik i Kungsbacka med fraktfri gräns på 2000 SEK inklusive moms. Leveranstid är 1-3 arbetsdagar. Önskar du leverans på lägre belopp eller leverans direkt kan vi ofta lösa detta.  Priset är från 395 SEK (inkl moms). Vi tar alltid kontakt med dig för att gå igenom villkoren och kostnaden för leveransen. Observera att vi endast levererar till fastland och öar med broförbindelse.
 
Storgöteborg: 
Vi levererar med egen bil till följande kommuner:
Ale, Göteborg, Härryda, Kungsbacka, Kungälv, Lerum, Mölndal, Partille, Stenungsund, Tjörn, Alingsås och Lilla Edet.
 
Fraktkostnad
 
Fraktfritt på ordervärde över 2000 SEK inkl. moms. 
Om Konsumenten väljer leveranssätt ”Hämta i butik” tillkommer ingen fraktkostnad.
Vid ordervärde under 2000 SEK tillkommer fraktkostnad med enhetsfrakt på 95 SEK.
 
Ej mottagen order och Outlösta paket
 
Om Konsumenten ej är anträffbar vid avlastning av sin beställning debiteras denne för de kostnader som uppstår. Detta gäller även paket som levereras till utlämningsställe och som ej har lösts ut. Om detta sker kan Konsumenten komma att debiteras en avgift på 299 kr för kostnader hänförliga till Knapes administration, frakt, returfrakt och hantering. Paket som inte har hämtats inom 14 dagar återsänds till Knapes. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.
 
Leveranstid
 
Leveranstid för lagerförd vara är normalt 1-4 kalenderdagar (helgfri måndag till fredag) från det att Knapes har bekräftat Konsumentens beställning via e-post. Om Konsumenten mot förmodan ej har mottagit ett leveransbesked bör Konsumenten kontakta Knapes kundservice på 0300-681515 eller via info@knapes.se för att säkerställa att det inte blivit något fel med t ex aviseringen.
 
Vid tillverkningsvara är leveranstiden normalt 2-4 veckor.
 
Leveransförseningar
 
Vid leveransförseningar informeras Konsumenten om möjligt alltid om dessa. Konsumenten har alltid rätt att reklamera sitt köp enligt gällande konsumenträttsliga regler om Produkten inte erhållits inom utlovad leveranstid. Reklamation av köp ska ske genom att Konsumenten kontaktar Knapes kundservice. Konsumenten är dock införstådd i att det inte föreligger någon automatisk rätt till hävning av köpet i händelse av förseningar som Knapes åtgärdar inom skälig tid. Vid reklamation p.g.a. försenad leverans ska Konsumenten bereda Knapes skälig tid att fullgöra köpet.
 
Om avbeställning görs betalar Knapes tillbaka erlagt köpbelopp (med avdrag för eventuella skäliga kostnader eller förlust i övrigt förorsakade av avbeställningen) senast 14 dagar efter att avbeställning har inkommit.
 
Knapes rekommenderar Konsumenten att inte boka hantverkare innan Produkten mottagits och kontrollerats.